Jouw gemeentescan: vergelijk nu met andere gemeenten

Wil je de meest recente cijfers over jouw gemeente of stad in een handig rapport ontdekken? Dat kon al via jouw gemeentescan. Je kan dit rapport nu ook aanvragen in word of pdf met een benchmark naar keuze: vergelijk je eigen gemeente of stad met maximaal vijf andere gemeenten, die je zelf kiest.

Jouw gemeentescan

Het PDF-rapport ‘Jouw gemeentescan’ brengt de brede omgeving van jouw gemeente in beeld aan de hand van 178 kernindicatoren. Naast het uitgebreide rapport met grafieken en kaarten is er ook een samenvattend rapport beschikbaar.

Het PDF-rapport ‘Jouw lokale integratiescan’ bevat een selectie van indicatoren die specifiek de lokale situatie omtrent integratie in beeld brengen. Voor ‘Jouw lokale integratiescan’ is enkel een uitgebreid rapport met grafieken en kaarten beschikbaar.

In ‘Jouw gemeentescan’ en ‘Jouw lokale integratiescan’ wordt de gekozen gemeente standaard vergeleken met het Vlaamse Gewest. In de interactieve toepassing kan je vergelijken met om het even welke benchmark. Op vraag van onze gebruikers bieden we daarboven voor ‘Jouw gemeentescan’ ook rapporten aan met de provincie en de referentieregio als benchmark. Tot slot zijn er ook bijkomende rapporten voor de dertien centrumsteden en voor de negentien gemeenten uit de Vlaamse Rand.

Deze rapporten worden regelmatig geactualiseerd. De cijfers worden up-to-date gehouden op basis van de publicatiekalender, die aangeeft wanneer we een update voor een indicator ontvangen van onze bronleveranciers.

Vraag ‘Jouw gemeentescan’ aan met een benchmark naar keuze!